Biała wycinanka trzymających się za ręce ludzi na tle niebaRozmowy z Klientami mają niesamowitą moc. Dzięki nim zyskuję idealne tematy do kolejnych artykułów. Stworzyłam nowy cykl tekstów pt. Przychodzi Klient do Gabinetu – rozmowy z Klientami.

Dzwoni Klientka do Gabinetu…, aby umówić się na zabieg oczyszczający i eksfoliację. Skontaktowała się ze mną z polecania swojej… kosmetyczki, ponieważ ona nie wykonuje zabiegów z wykorzystaniem techniki manualnego oczyszczania. Było mi bardzo miło, że poleca mnie koleżanka po fachu.

Z krótkiej rozmowy dowiedziałam się, że Pani ma cerę skłonną do gromadzenia zanieczyszczeń. Zaskórniki i grudki, jak to określiła, powstają już miesiąc po wykonaniu oczyszczania twarzy. Największym problemem jaki mi zasygnalizowała, był brak gładkości skóry, wspomniane zaskórniki oraz pojawiające się pajączki. Pani poprosiła mnie o telefoniczną diagnozę stanu skóry i określenie, ile zabiegów powinna wykonać, aby jej cera odzyskała dobrą kondycję.

Od dentysty do kosmetyczki ;-)

  • Zdarza się, że Klienci podczas rozmowy telefonicznej proszą mnie o kosmetyczną diagnozę skóry oraz określenie, ile zabiegów powinni wykonać, aby doprowadzić ją do ładu. Jest to oczywiście niemożliwe. To tak, jak by ktoś zatelefonował do stomatologa i poprosił go o określenie: jakich i ilu działań dentystycznych wymagają jego zęby.

  • W kosmetyce żaden, nawet bardzo dokładny wywiad telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania i zdiagnozowania skóry w Gabinecie.

Rozpoznanie kosmetyczne to pierwszy krok 

  • Cenię ten moment, kiedy Klientka jest już po demakijażu, z odświeżoną cerą, a ja z wielką ciekawością wyczytuję z Jej twarzy cenne informacje: czy skóra jest zanieczyszczona, gładka, gruba czy cienka, elastyczna, nawilżona czy przesuszona, jaka jest kondycja ścian naczyń krwionośnych…

  • Dopiero po tych czynnościach mogę stwierdzić, jaki jest stan skóry i zaproponować Klientce zabieg lub kilka zabiegów kosmetycznych dobranych do potrzeb Jej cery. Wiele razy pisałam, że diagnoza cery, to połowa kosmetycznego sukcesu. Druga połowa to fachowo skomponowany zabieg o udowodnionej skuteczności i perfekcyjnej tolerancji. Tak to wygląda.

Zapraszam do lektury wpisów z serii Przychodzi Klient do Gabinetu:

Ewa Wasiak Kosmetyczka Roku
Gabinet Kosmetyczny Łódź Bałuty
ul. Srebrna 33 tel. 601 891 506


2022-03-23T11:40:39+01:0015/03/2022|Kategorie: Diagnostyka cery, Klient w Gabinecie, Rozmowy z Klientami|Tagi: |
Przejdź do góry