Młoda kobieta nakłada krem na twarzProfesjonalny Klient :-) Bardzo chciałabym, abyście stali się Profesjonalnymi Klientami mojego Salonu Kosmetycznego.









Bardzo chciałabym abyście stali się Profesjonalnymi Klientami mojego Salonu Kosmetycznego:

Systematycznymi. Klientami świadomymi potrzeb swojej cery i skóry, ale i konieczności pielęgnowania jej w warunkach domowych. Pielęgnacja skóry w domu jest podstawowym działaniem kosmetycznym, zaś pielęgnacja gabinetowa jej cennym uzupełnieniem. Nigdy odwrotnie. Dodatkowymi sprzymierzeńcami działań domowych są codziennie stosowane kosmetyki. Systematyczne działania pielęgnacyjne są podstawą sukcesu. Kosmetyka kocha konsekwencję :-)

Dociekliwymi. Klientami zadającymi pytania. Nie ma złych pytań, są tylko złe odpowiedzi. Mój nauczyciel chemii stawiał piątki za zadanie mądrego pytania. Żeby zadać pytanie trzeba wiedzieć o co zapytać. A to już połowa sukcesu. Pytajcie :-) chętnie dzielę się posiadaną wiedzą i doświadczeniem.

Właściwie pielęgnującymi cerę.
Klientami świadomymi tego, że skórę trzeba nawilżać jesienią i zimą. Bez nawilżenia po takiej długiej i ekstremalnej kwarantannie na wiosnę jest ekstremalnie osłabiona, wycieńczona, z osłabionym płaszczem hydrolipidowym. Nawilżajcie i chrońcie skórę.

Poszukującymi. Współczesny Klient poszukuje informacji na własną rękę. Internet, to zagłębie… ocean wiedzy z wielu dziedzin, również kosmetyki. Jednak wirtualna konsultacja kosmetyczna nie zastąpi bezpośredniego spotkania z kosmetyczką i zaleconych przez nią działań pielęgnacyjnych wynikających z profesjonalnie postawionej diagnozy dla konkretnej cery i skóry. Wiedza zdobyta w sieci od kosmetyczki Google jest ogólnikowa, a porady pielęgnacyjne niekoniecznie dobrane na miarę zaistniałego problemu. Informacje zdobyte w internecie mogą być dla Ciebie cenne, jednak ostatnie słowo powinno należeć do profesjonalisty.

Słuchającymi i bezpośrednimi. Wykonywałam pedicure w Gabinecie Klientce, która jest cenionym i znanym w Łodzi dermatologiem. Po wykonanym pedicure zostałam poproszona o kosmetyczne zdiagnozowanie cery i zaplanowanie zabiegu pielęgnacyjnego. Nieco speszona odpowiedziałam, że przecież Ona sama doskonale zna potrzeby swojej skóry. W odpowiedzi usłyszałam, że ona jest lekarzem, kosmetykę zna jedynie z widzenia :-) jej rolą – jako dermatologa – jest leczyć skórę, a zadaniem kosmetyczki jest jej pielęgnowanie. Pani doktor z wielkim zaufaniem wysłuchała wszystkich zaleceń pielęgnacyjnych. Rozmowa ta dała mi dużo do myślenia. Zdarzało się, że Klientki związane zawodowo z dziedzinami bardzo odległymi od kosmetyki miały mniejsze zaufanie do profesjonalnej diagnozy skóry. Powoływały się na autorytet koleżanki, informacje zaczerpnięte z telewizji….. Pani doktor była z pewnością Profesjonalną Klientką :-)

Rozsądnymi. Chciałabym abyście byli Klientami nie ulegającymi modzie, kosmetycznym zakupom grupowym, kupowaniu w sieci np. kwasów owocowych i poddawaniu się niekontrolowanemu złuszczaniu kwasami owocowymi o bardzo wysokich stężeniach. Po pierwsze, nie ma to nic wspólnego z prawdziwą kosmetyką, a po drugie porywanie się na swoją twarz z kwasem bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia jest niesłychanie szkodliwe i niebezpieczne.

Uważnymi. Klientami nie stosującymi preparatów, które nie służą ich skórze. Zrezygnujcie z nich, jeżeli po ich zastosowaniu, na skórze pojawiło się zaczerwienienie, uczucie ściągnięcia czy napięcia. Wykorzystanie ich do końca, to żadna oszczędność. Odpracowanie strat po pielęgnacji skóry niewłaściwie dobranymi kosmetykami jest bardzo trudne. Uspokojenie podrażnionej skóry, to orka na ugorze :-)

Tak powstał Manifest Profesjonalnego Klienta :-)
Pozdrawiam
Ewa Wasiak


2017-03-13T15:27:51+01:0017/05/2013|Kategorie: O mnie, Klient w Gabinecie, Porady dla kosmetyczek|
Przejdź do góry